Dr Zakir Naik VS Pemuda Liberal. Jawapan Dr Zakir buat Pemuda ni Terdiam & Kagum Kerana… !!!


Jom Share...

Dr Zakir Naik VS Pemuda Liberal. Jawapan Dr Zakir buat Pemuda ni Terdiam & Kagum Kerana… !!!| Geliga otak Dr ZAKIR NAIK, patut pun ramai org masuk Islam. SIAPA yang tidak kenal Dr. Zakir Naik? Seorang ulama India, penulis dan da’i ahli perbandingan agama yang kerap menyampaikan dakwah, debat dan ceramah di seluruh dunia.

Secara profesional, ia adalah seorang Doktor medikal dan memperoleh gelar Bachelor of Medicine and Surgery (MBBS) dari Maharashtra, tapi sejak 1991 ia telah menjadi seorang ulama yang berkecimpung dalam dakwah Islam dan perbandingan agama. Dibawah adalah rakaman dialog beliau bersama seorang pemuda liberal.

*Mengapa Orang Kafir Sebaik Apapun Tetap Masuk Neraka…?*
*Pemuda Liberal* : Ada serorang yg bukan Islam tapi sangat baik, anti rasuah, bina masjid, rajin bersedekah membantu orang susah…. bila dia meninggal dunia, adakah dia masuk Syurga atau Neraka….?
*Dr. Zakir Naik* : Neraka…..!!
*Pemuda Liberal* : Ooo….tapi dia orang baik. Kenapa masuk Neraka….??
*Dr. Zakir Naik* : Karena dia bukan Islam….
*Pemuda Liberal* : Tapi dia orang baik, banyak membantu orang, bahkan membantu umat Islam sendiri. Malah membantu membina masjid dan banyak membuat amal kebajikan. Jahat betul Tuhan kalau orang sebaik itu dia tetap dimasukkan ke neraka juga..
*Dr. Zakir Naik* : Allah tidak jahat, Allah Maha Adil.
*Pemuda Liberal* : Adil dari segi mana….?
*Dr. Zakir Naik* : Kamu bersekolah sampai ke mana….?
*Pemuda Liberal* : saya ini berkelulusan Master Sains lulusan US , kenapa….?
*Dr. Zakir Naik* : Kenapa perlu kamu mendapat titel Master Sains dari US….?
*Pemuda Liberal* : sebabnya saya study disana, tamat dan menerima ijazah di sana.
*Dr. Zakir Naik* : Ada kamu mendaftar masuk ke Universiti Master Sains US tersebut …? Kamu mendaftar…?
*Pemuda Liberal* : Ya sudah tentu saya mendaftar tuan..
*Dr. Zakir Naik* : Sekiranya waktu itu kamu tidak mendaftar, tapi kamu tetap datang belajar, hadir kuliah, diam-diam ikut ujian, bahkan kamu mendapat keputusan yang cemerlang, adakah kamu tetap akan dapat ijazah….?
*Pemuda Liberal* : Tidak!! sekalipun dia pintar, dia bukan sebagai mahasiswa, pihak universiti tetap menolak dan tidak mengiktiraf dia.
*Dr. Zakir Naik* : Bererti pihak universiti kamu jahat, kenapa ada orang yang pintar begitu tidak diberi ijazah hanya karena tidak mendaftar…..?
*Pemuda Liberal* : terdiam…

*Dr. Zakir Naik* : jadi bagaimana….?
* Liberal* : Ya tidak jahat, itu kan peraturan, salah si mahasiswa kerana tidak mendaftar layaklah bagi dia untuk tidak mendapat pengiktirafan dn ijazah..
*Dr. Zakir Naik* : Nahhhh…..!! kalau kampus pun ada peraturan, apalagi dunia dan akhirat. Kalau *_Syurga diibaratkan ijazah_*, *_Dunia adalah bangku kuliah,_* maka *_Syahadah adalah pendaftaran awalnya._* *Tanpa pendaftaran awal, mustahil kita diakui dan mendapat ijazah, sekalipun kita ikuti kuliah dan mampu melaluinya dengan cemerlang.* Itu adalah peraturan, menerapkannya bukanlah kejahatan, melainkan keadilan.
*Pemuda Liberal* : kembali terdiam, tanpa berkata-kata….
Semoga Allah senantiasa menetapkan iman & Islam kita serta keluarga kita, aamiin..
*Semoga bermanfaat*

Sumber:FB NasihatUstaz / siakapkell


Lagi Heboh

Loading...

Be the first to comment

Leave a Reply